Mat Collishaw

Mat Collishaw 

1966 Born in Nottingham, UK  
Lives and works in London  
 
Solo Exhibitions  
 
2008  

Mat Collishaw, Galerie Analix, Geneva, Switzerland  
Deliverance, Tanya Bonakdar Gallery, New York  
Deliverance, Spring Projects Gallery, London  
 
2007  

Haunch of Venison (with Anthony Goicolea), Zurich, CH  
 
2006  

Galleria Raucci-Santamaria, Naples  
Buenas Noches – Mat Collishaw, Analix Forever, Geneva  
 
2005  

No One is Innocent, Galerie Grimm-Rosenfeld, Munich  
Capillary Action: Selected Works 1994-2004, Anne Faggionato, London  
Inverleith House, Royal Botanic Garden, Edinburg, UK  
 
2004  

Analix Forever, Geneva  
 
2003  

Modern Art, London  
 
2002  

Raucci/Santamaria Gallery, Naples  
Cosmic Gallerie, Paris  
 
2001  

New Works, Modern Art, London  
Ultra Violet Baby, 4 day film screening, Shoreditch Town Hall, London  

Pandeaemonium, The Lux Gallery  
Bonakdar Jancou Gallery, New York  
Lux Gallery, London, part of the Pendemonium Film Festival  
Galerie Raucci/Santamaria, Naples  
 
2000  

Museum of Contemporary Art, Warsaw  
 
1999  

Galeria d’art Moderna di Bologna, Italy  
Analix Forever, Geneva  
Christmas Tree Commission, Tate Gallery, London  
 
1998  

Bonakdar Jancou Gallery, New York  
Bloom Gallery, Amsterdam  
 
1997  

Duty Free Spirits, Lisson Gallery, London  
Galerie Analix – B & L Polla, Geneva  
Ideal Boys, Riding House Editions, London  
Ideal Boys, Gallerie Raucci/Santamaria, Naples  
Tanya Bonakdar Gallery, New York  
Camden Arts Centre, London  
 
1996  

Control Freaks, Tanya Bonakdar Gallery, New York  
Galerie Analix – B & L Polla, Geneva  
 
1995  

Karsten Schubert Ltd., London (in collaboration with Thomas Dane)  
Camden Arts Centre, London  
 
1994  

The Eclipse of Venus, a one day installation, No. 20 Glasshouse Street, London  
Idol Hours, four day installation at Gramercy International Contemporary Art Exhibition, org. by Cohen 
Gallery, New York  

Contemporary Art Exhibition, Tanya Bonakdar Gallery, New York  
 
1993  

Centre d’art contemporain, Martigny  
Galerie Analix, Geneva  
Gallerie Raucci/Santamaria, Naples  
 
1992  

Cohen Gallery, New York  
 
1990  

Riverside Studios, London  
Karsten Schubert Ltd, London  
 
Group Exhibitions  
 
2008  

Mat Collishaw, William Curwen, Herve Ingrand, Galleria Raucci, Santamaria  
Summer Exhibition, Royal Academy, London  
 
2007  

Les Fleurs du Mal, Museo D’Arte Contemporanea, Sannio Benevento  
Reconstruction #2, Sudeley Castle, Winchcombe, Gloustershire  
1:1.000.000.000, Galleria Raucci / Santamaria, Naples  
 
2006  

Handsome, Analix Forever, Geneva  
Into Me / Out of Me, Kunstwerke, Berlin  
Into Me / Out of Me, PS1 MoMA, Long Island City, New York  
What Makes You and I Different, Tramway, Glasgow  
 
2005  

Post Modern Portraiture, The Logan Collection, Vail, Colorado  
Controlled, Tanya Bonakdar Gallery, New York  
The Parable Show, Galerie Grimm/Rosenfeld, Munich  
 
2004  

I, Assassin, Wallspace Gallery, New York  
 
2001-2004  

Lateral Thinking: Art of the 1990s, (2001-2004), Museum of Contemporary Art San Diego; Colorado 
Springs Fine Arts Center, Colorado Springs, Colorado; Hood Museum, Dartmouth University, Hanover, 
New Hampshire; Dayton Art Institute, Dayton, Ohio  
 
2003  

The Luminous Image, VI (Curated by Franc Palaia), Collaborative Concepts, Beacon, NY  
Retinal Stain/Persistance Retinienne, Artissima, Turin (November), Art Basel Miami (December)  
  
2002  

Tableaux Vivants – Living Pictures and Attitudes in Photography, Film, and Video, Kunsthalle Wien, 
Vienna  
The Passing, Galeria Helga de Alvear, Madrid  
Unexpected Selections from the Martin Z. Margulies Collection: Art from 1985 to the present, The Art 
Museum at Florida International University, Miami, Florida  
The Ink Jetty, Neon Gallery, New York  
Penetration, Friedrich Petzel Gallery and Marianne Boesky Gallery, New York  
Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art, The Jewish Museum, New York  
 
2001  

NEON, London  
Telling Tales: Narrative Impulses in Recent Art, Tate Modern  
Double Vision, Galerie für Zeitgenössische Kunst, Leipzig  
At Sea, Tate Liverpool, England  
Remnant, Bertha and Karl Leubsdorf Art Gallery at Hunter College, New York City  
Secret Victorians, The Fabric Workshop and Museum, Philadelphia, PA  
 
2000  

From a Distance: Approaching Landscape, ICA Art, Boston  
The Museum of Contemporary Photography, Columbia College, Chicago  
Small Worlds: The Diorama in Contemporary Art, Museum of Contemporary Art, La Jolla  
Potent/Present: Selections from the Kent and Vicki Logan Collection, California College of Arts and Crafts  
Greenhouse Effect, Serpentine Gallery, London  
1000+ 1 Nacht, Landmuseum, Linz  
Sex and the British, curated by Max Wigram & Norman Rosenthall, Thaddeus Ropac Gallery, Saizburg & 
Paris  

And She Will Have Your Eyes Forever, Geneva  
Blerfest, VTO, London  
 
1999  

EXTRAetORDINAIRE, Printemps de Cahors, France  
Claustrophobia, Cartwright Hall, Lister Park, Bradford, UK  
Chiva[s]ynergies/art: Moving Image, Museu de Arte Moderne de São Paulo  
Best of the Season, Aldrich Museum of Contemporary Art  
Chac-Mool Contemporary Fine Art, West Hollywood  
Sensation: Young British Artists from the Saatchi Collection, Brooklyn Museum of Art, Brooklyn, New 
York  
Now It’s My Turn To Scream: Works by Contemporary British Artists From the Logan Collection, Haines 
Gallery, San Francisco  
 
1998  

Public Body & Artificial Space, Kunsthalle, Krems, Austria  
Bad Habits, Galeria Soledad Lorenzo, Madrid  
London Calling, British School at Rome, Rome  
Secret Victorians, ‘Contemporary Artists and a 19th-century vision, Hayward Gallery,’ London  
Group Exhibitions (continued)  
Touring Exhibition: The Minories Art Gallery, Colchecter; Arnolfini, Bristo; Ikon Gallery, Birmingham; 
UCLA at the Armand Hammer Museum of Art and Cultural Center  
Close Echoes, City Gallery, Prag (touring to Kunsthalle Krems)  
The Edge of Awareness, P.S. 1, New York  
Animation, LEA (London Electronic Arts), London  
Then and Now, Lisson Gallery, London  
Exhibition of Contemporary British Art: Japanese Museum Tour 1998-9: Tochigi Prefectural Museum of 
Fine Art, April 12-May 31; traveling to Fukoka City Art Museum; Hiroshima City Museum of 
Contemporary Art; Tokyo Museum of Contemporary Art; Ashiya City Museum of Art and History.  
Anne Faggionato, London (Two person exhibition with Damien Hirst)  
Claustrophobia, IKON Gallery, Birmingham, June 6-August 2. (Catalog) traveling to Middlesbrough Art 
Gallery; Mappin Art Gallery, Sheffield; Dundee Contemporary Arts; Cartwright Hall, Bradford; 
Aberystwyth Arts Centre; Center for Visual Arts, Cardiff.  
Precursor, Tanya Bonakdar Gallery, New York  
Close Echoes, City Gallery, Prague  
Exterminating Angel, Galeri Ghislane Hussenot, Paris  
Shrunken Heads, Aldrich Museum of Contemporary Art, Ridgefield  
 
1997  

A Print Portfolio from London, Alte Gerhardsen, Oslo  
Pictura Britannica, Museum of Contemporary Art, Sydney  
Urban Legends, Staatliche Kunsthalle, Baded Baden  
Live/Life, Fundaçao des Descobertes, Lisbon, Portugal  
Sensation: Young British Artists from the Saatchi Collection, Royal Academy of Arts, London  
The Citibank Private Bank Photography Prize, Royal College of Art London, England, January 23 – 30  
Full House: Young British Art, Kunst Museum Wolfsburg, Germany  
Private Face – Urban Space: A New Generation of Artists from Britain, Gasworks, Athens  
London Live, Kunstmuseum Wolfsburg  
Urban Legends, Staatliche Kunsthalle, Baden Baden  
Tanya Bonakdar Gallery, New York  
 
1996  

More Than Real, Curated by Galleria Raucci, Santamaria Napoli, Massimo Sgroi, Palazzo REale, Caserta  
Kingdom of Flora, Shoshona Wayne Gallery, Santa Monica  
Push Ups, Ergostasio Athens Fine Art School  
Some Drawings from London, Kate Bernard, London  
Hybrids, De Appel, Amsterdam  
Manifesta, Natural History Museum, Rotterdam  
Comme un Oiseau, Cartier Foundation, Paris  
The Inner Eye, curated by Mariner Warner Manchester City Art Gallery  
Digital Gardens, The Power Plant, Toronto  
Human Technology, Revolution, Ferndale, Michigan  
Basel Art Fair, Statement section and video forum  
Summer Show, Tanya Bonakdar Gallery, New York  
Figure to Object, Frith Street Gallery, London  
Live/Life, Musée d’Art Moderne, Paris  
Exchanging Interiors, Museum van Loon, Amsterdam  
Fernbedienug, Grazer Kunstverein, Graz  
Zerynthia, Associazone per l’Arts Contemporanea, Rome  
Kingdom of Flora, Shoshona Wayne Gallery, Santa Monica  
More Than Real, Palazzo Reale Caserta, Naples  
 
1995  

Istanbul Biennale, Istanbul  
The British Art Show 4, Organized by the Hayward Gallery for the Arts Council of England (traveling 
exhibition), Manchester, Edinburg, Cardiff  
Other Men’s Flowers, curated by Joshua Compston, Ice Box, Athens  
Brilliant! New Art from London, Walker Art Center, Minneapolis, traveled to Contemporary Arts 
Museum, Houston, Texas (1996)  

Brill: works on paper by “Brilliant!” artists, Montgomery Glassoe Fine Art, Minneapolis  
Corpus Delicti, Kunstforeningen, Kobenhavn  
Oltre La Normalita Concentrica, Curated by Gianni Romano, Comune Di Padova, Padova  
Wild Walls, Stedelijk Museum, Amsterdam  
Minky Manky, Curated by Carl Freedman South London Gallery, London  
Dialogues of Peace, United Nations, Geneva  
Here and Now, Serpentine Gallery, London  
2×2=444, South London Gallery, London  
Konrad Lorenz Duck, Turin  
Le Mille e una Volta, mosta collttiva di contuto favolistico, Gallerie d’Arts Moderne e Contemporanea, 
Republica di San Marino  
 
1994  

L’Hiver de l’amour, curated by Elein Fliess, Dominique Gonzalez-Foerster, Bernard Joisten, Jean-Luc 
Vilmouth and …Olivier Zahm, Musee d’Art Moderne Ville de Paris, Paris.; P.S. 1, New York, NY  
Suggetto Suggetto, Castello di Rivoli  
Uncertain Identity, Analix, Geneva  
Hellraiser, Comune di Monte Carasso  
Not Self-Portrait, Karsten Schubert, London  
Nature Morte, Tanya Bonakdar Gallery, New York  
Institute of Cultural Anxiety, I.C.A., London  
Purple 2 1/5, Curated by Purple Prose, Galerie Jousse Seguine, Paris  
Institute of Cultural Anxiety, ICA, London  
 
1993  

San Marino, Curated by Giacinto Di Pietrantiono, Bloom Gallerie, Amsterdam  
Changing I Dense Cities, Shedhalle, Zurich  
Aperto, Venice Biennale XLV  
Displace, Cohen Gallery, New York  
The Ebb Tide Shell Gathering, Centre d’Art Contemporain, Martigny  
 
1992  

A Group Show, Karsten Schubert Ltd, London  
Collishaw, Fairhurst, Lane, Via Farini, Milan  
Exhibit A, Serpentine Gallery, London  
Twenty Fragile Pieces, Galerie Analix, Geneva  
Under Thirty, Galerie Metropol, Vienna  
 
1991  

Stillstand Switches, Stedhalle, Zurich  
 
 
1990  

Modern Medicine, Building One, London  
A Group Show, Karsten Schubert Ltd., London  
 
1989  

Ghost Photography; The Illusion of the Visible, touring exhibition, Italy  
 
1988  

Freeze, Surrey Docks, London  
 
Reviews and Publications  
 
2008  

Taylor, Sue. “The Erotic Eye.” Art in America, May 2008; p. 57 ilus.  
 
2006  

Cohen, David. “Art as a Four-Letter Word.” The New York Sun, 20 July 2006.  
Falconer, Morgan. “What makes you and I different.” Modern Painters, May 2006  
Logan, Kent and Dean Sobel. Post Modern Portraiture from the Logan Collection. Vail, Colorado: The 
Logan Collection, 2006.  
Mansfield, Susan. “What Makes You and I Different.” Review. The Scotsman online edition, 21 March 
2006.  
 
2005  

Reust, Han Rudolf. “Mat Collishaw,” Artforum January 2005, p 192.  
 
2003  

Léris, Sophie. “The Crying Game.” ArtReview, Vol. 1, No. 2, p. 123.  
 
2002  

Unexpected Selections from the Martin Z. Margulies Collection: Art from 1985 to the Present, The Art 
Museum at Florida International University, Miami, Florida. Exhibition catalogue.  
Kleeblatt, Norman L. (editor). Mirroring Evil; Nazi Imagery/Recent Art. The Jewish Museum; New York.  

2001  

Lateral Thinking: Art of the 1990s, Museum of Contemporary Art, San Diego, Ex. Cat.  
Booth-Clibon Editions, I am a Camera, March 2001  
Bakke, Erik, “Summer Group Show,” NY Arts, July/August 2001, p64-65.  
Fabry, Alexis; Fribourg, Céline; Leroy, Grégory; Manger/Eat, Coromandel Design, Paris, 2001, p184.  
 
2000  

Lewinson, David, “Small World – MCA San Diego,” Artweek, March  
Maclachlan, Anne, “A view of the world both now and then,” La Jolla Light. Jan. 13, 2000.  
 
1999  

Vision. 50 Years of British Creativity, Thams & Hudson.  
Now It’s My Turn To Scream: Works by Contemporary British Artists From the Logan Collection, Haines 
Gallery, San Francisco, pp. 1, 5, 10-13.  
“Mat Collishaw,” Der Spiegel, Issue 52, December 1999.  
Collishaw, Mat, “Ideal Boys,” Portfolio: The Catalogue of Contemporary Photography in Britain.  
Thompson, Elsbeth, “Singularly Beautiful,” Vogue, May 1999, pp. 200-203.  
Chapman, Joanne, “Mirror Images,” Yorkshire Post, June 6, 1999, p. 13.  
Gleadell, Collin, “The Shape of Things to Come,” Art Monthly, May 1999, no 226, p. 45.  
“Made in London,” The Royal Academy Magazine, Spring 1999, p. 65-66.  
“Making a Spectacle of Oneself…” Make, March 1999, p. 35.  
“Underneath the paving stones…,” Art Monthly, May 1999, p. 20.  
Rochelle Feinstein, “Artifracture: Dead End,” Art on Paper, Vol. 3 No. 3 Jan-Feb 1999 p. 32-33.  
 
1998  

“Claustrophobia,” Artmonthly, July 1998.  
Smith, Roberta, “Mat Collishaw,” New York Times, October 9, 1998.  
Hayward Gallery, London, Secret Victorians, p. 69.  
Real/Life: New British Art, exhibition catalogue, The Asahi Shimbun, Japan.  
Bshop, Claire, “Mat Collishaw,” Flash Art, January – February 1998, p. 119.  
Hall, James, “Mat Collishaw,” Artforum, January 1998, p. 112.  
Wright, Karen, “Gallery,” Modern Painters, Winter, Volume 11, p. 90.  
“Ideal Boys / Mat Collishaw,” Citizen K International, Autumn 1998, p.56-51.  
Barret,, David, “Animation, LEA Gallery,” Frieze, September/October 1998, p. 88-89.  
Druckery, Timothy, “Welcome to Netopolis,” Exposed, January-April 1998, p.88-89.  
Cotter, Suzanne, “A bit of fur, a bit of red and a bit of gold,” Untitled, Winter 1998 no. 14.  
 
1997  

Thompson, Jon, Mat Collishaw, Artimo, Bred, The Netherlands  
Humphrey, David, “New York Fax,” Art Issues, March – April 1997, p. 32 – 33.  
Schwedener, Martha, “Mat Collishaw, ‘Control Freaks,’” Time Out – New York, January 9 – 16, 1997, p. 
38.  
Santacaterina, Stella, “The Pleasure of Loss,” Portfolio: The Catalogue of Contemporary Photography in 
Britain, Number 25, June 1997 (cover) pp. 2-7, 52-3.  
Cork, Richard, “If you go down to the woods today…,” The Times, London, December 2 1997.  
Cotton, Michelle, “Duty Free Spirits,” Road, December 5, 1997.  
Hubard, Sue, “Mat Collishaw,” Time Out, London, December 3, 1997.  
Feaver, William, “Omo it’s that woman again,” The Observer, December 7, 1997.  
Searle, Adrian, “Babes in the Woods,” The Guardian, November 25, 1997, p. 10-11.  
Sumpter, Helen, “Beauty and the Beast,” The Big Issue, London, November 17, 1997, p. 33.  
Morrissey, Simon, “Interrogating Beauty,” Contemporary Visual Arts, Issue 16, 1997.  
Freedman, Karl, “Mat Collishaw – Karsten Schubert Gallery,” Frieze, November/December 1997, issue 
37, p. 79.  
“Artist of the Month, Mat Collishaw,” Tatler, London, November 1997.  
Screen, portfolio of 11 prints by 12 artsists, Faggionato Gallery  
Kimmelman, Michael, “Reviews,” The New York Times, December 20, 1996, p. C28.  
Levin, Kim, “Voice Choices,” The Village Voice, December 24, 1996, p. 9.  
Ruby Kelly, “The Ruby Kelly Column,” Art Review, December/January 1996, pp. 59-60.  
Sarah Kent, “Pond Life,” TimeOut, January 1996, p. 45.  
Lillington, David, Metropolism, January.  
 
1996  

Stuart Morgan, “Forbidden Images,” Frieze, January-February 1996, pp. 52-55.  
William Feaver, “Shaving Grace,” Observer, January 14, 1996.  
Ian Hunt, “Reviews: Mat Collishaw, Camden Arts Centre, Karsten Schubert,” Art Monthly, February 1996.  
Patricia C. Johnson, “British exhibit show attitude, some brilliance,” Houston Chronicle, February 15, 
1996, Section D, pp. 1, 6.  
Catherine D. Anspon, “’Brilliant!’ Engages, Energizes at the CAM,” Public News, March 6, 1996, pp. 8, 10.  
Joy Hakanson Colby, “Art meets technology for a hot-wired exhibit,” Detroit News, April 11, 1996.  
Herbert, Martin, “Mat Collishaw, Karsten Schubert, Camden Arts Centre,” Artforum, April 1996.  
Push Ups, exhibition catalogue, Athens  
Video Forum, Art 27 ’96 Basel  
Digital Gardens: A World in Mutation, exhibition catalogue, The Power Plant  
Live/Life, exhibition catalogue, Musee d’Art de la Ville de Paris  
Fernbedienung, exhibition catalogue, Grazer Kunstverein  
 
1995  

Romano, Gianni, Oltre la nomalita concentrica, Palazzo Da Zara  
Coelewij, Leontine and Martin Van Nieuwenhuyzen, Wild Walls  
Istanbul Biennial, exhibition catalogue, Istanbul Foundation for Culture and Arts, Turkey  
Manifesta, exhibition catalogue, Rotterdam  
Push Ups, exhibition catalogue, Athens  
Brilliant! New Art from London, Walker Art Center, Minneapolis, Minnesota  
Morais, Richard, “Collectors: Pickled sheep and bullet holes,” Forbers Magazine, February 1995, pp. 200-
1.  
Currah, Mark, “eeper ‘Freeze,’” Time Out, April 26-May 3, 1995.  
Morgan, Stuart, “Stuart Morgan visits the Institute of Cultural Anxiety,” Frieze, no. 21, March/April  
Bovier, Lionel and Christopher Cherix, “L’Action en Peinture,” Documents, no. 7, Spring Issue;Technikart, 
no. 17, March/April.  
Searle, Adrian, “Life, the universe, and everything,” The Independent, April 18, 1995.  
Feaver, William, “Strange habits and sharp practice,” The Observer Review, April 23, 1995, p. 9.  
Barrett, David, “Minky Manky,” Art Monthly, May 1995.  
Cook, David, “Monitor, Flowers Dressed as Bet Lynch, It Must Be Art,” Creative Technology, Summer 
1995, p. 54.  
den Hartof Jager, Hans, “Gekroond tot Burger King,” NCR Handelsblad, Cultural Supplement, September 
22.  
Drake, Nicholas, “Mat Collishaw, Karsten Schubert,” The Evening Standard Magazine, December 8, p. 50.  
MacRitchie, Lynn, “Begging for scrapes,” The Guardian, December 12, 1995, pp. 1, 9 (ill.).  
Adrian Searle, “Mat Collishaw,” Galleries/UK, December 1995, p. 19.  
“Stimulants and Lullabies,” L. Scene, December 1995, pp. 6-7.  
“Nature Morte ,” The New Yorker, Art Galleries Downtown, Dec. 26 – Jan. 2, 1995, p. 30.  
Romano, Gianni, Oltra a normalita concentrica, Palazzo da Zaro  
Minky Manky, South London Gallery, London  
Wild Walls, Leontine Coelewij, Martin Van Nieuwenhuyzen  
Istanbul Biennial exhibition catalogue, Istanbul Foundation for Culture and Arts, Turkey  
Manifesta One, exhibition catalogue, Rotterdam  
Christensen, Torben and Andrew Renton, Corpus Delicti, Kunstforeeningen, Copenhage, Denmark  
Brilliant, Walker Art Center, Minneapolis  
British Art Show, National Touring Exhibition, a Hayward Gallery Publication.  
 
1994  

L’Hiver de l’amour, curated by Elein Fliess, Dominique Gonzales-Foerster, Bernard Joisten, Jean-Luc 
Vilmouth and Olivier Zahm, Musee d’Art Moderne Ville de Paris, Paris  
Verzotti, Giorgio and Antonella Russo, Soggetto Soggetto, Castello di Rivoli  
Roman, Gianni, Uncertain Identity, Galerie Analix, Geneva  
“Mat Collishaw,” Flash Art – Italian Edition, February 1994.  
“Domestic Violence,” Flash Art International, October 1994, p. 56.  

 
1993  

Morgan, Stuart and François Jaunin, Mat Collishaw, Interview by Alison Sarah Jacques, Galerie Analix, 
Geneva, Switzerland  
Aperto, Venice Biennale KLX  
Bonami, Francesco, “Mat Collishaw,” Flash Art, Jan/Feb 1993, p. 90.  
Schwabsky, Barry, “Mat Collishaw,” Artforum, February 1993.  
Von Christiane, Frefe, “Ruckkehr der Triebe?” Suddeutsche Zeitung Magazin, no. 10, March 1993.  
Jaunin, Francoise, “Mat Collishaw, Images de l’horreur ordinaire,” Voir, no. 96, March 1993.  
Tauvel-Dorsaz, Helene, “Mat Collishaw: Centre d’art contemporain,” Art Press, No. 179, April 1993.  
Weil, Benjamin, “Displace,” Flash Art, October 1993.  
 
1992  

Bush, Kate, “Exhibit A,” Art Monthly, p. 15-16.  
Kent, Sarah, “Exhibit A,” Time Out, mo. 1135.  
Romano, Gianni, “Une nouvelle generation?” Opus, May 1992, p. 50  
Hall, Charles, “Exhibit A,” Arts Review, June 1992.  
Oppenheim, Erik, Under Thirty, Galerie Metropol, Vienna  
Bond, Henry and Andrea Schlieker, Exhibit A, Serpentine Gallery, London  
Romano, Gianni, Twenty Fragile Pieces, Galerie Analix  
Mat Collishaw, Argus Fairhurst, Abigail Lane, a cura di Erni Forntana. Viatarini, Milan, 1992.  
 
1991  

Renton, Andrew and Liam Gillick (eds.): Technique Anglaise: Recent Trends in British Art, Thames and 
Hudson, One-Off Press, London and New York  
Lillington, David, “Mat Collishaw,” Time Out, no 1063, Jan. 2, 1991.  
Santacaterina, Stella, “Mat Collishaw at Riverside Studios,” Tema Celeste, No. 29 pp. 92-3, Jan/Feb 1991.  
Stallabrass, Julian, “Mat Collishaw,” Art Monthly, no 143, pp. 17-8.  
Tasmahige, Sashiko, “Mat Collishaw,” Artscribe, No 86, March/April 1991, p. 64.  
Bond, Henry, “Mat Collishaw,” Creative Camera, March/April 1991.  
 
1990  

Hall, James, “London (Modern Medicine),” Art International, Autumn 1990, p.66.  
Santacaterina, Stella, “Arte da Londra: Matthew Collishaw,” Frigidaire, Italy, February, (ill).  
Stock, John, “Modern Medicine,” The Times, London, March 27, 1990.  
Hall, James, “Modern Medicine,” Sunday Correspondent, April 22, 1990.  
Currah, Mark, “Modern Medicine,” City Limits, London, April 25.  
Kent, Sarah, “Modern Medicine,” Time Out, London, April 25, 1990.  
Renton, Andrew, “Modern Medicine,” Blitz Magazine, June 1990, p. 22.  

Renton, Andrew, “Modern Medicine,” Flash Art, Vol. XXIII no 153, June 1990, p. 182.  
“Modern Medicine,” Artscribe, No. 82 p. 12 (ill), 362-367.  
Bond, Henry and Andrew Renton, “Uncertain Images,” Creative Camera, no. 306, October/November 
1990, pp. 16-45.  
Art International, No. 12, Autumn 1990, pp. 63-66.  
“British Art: Five Statements and a Conversation,” Artscribe, No. 84, Oct/Nov 1990, pp. 56-62.  
Hilton, Tim, “Critics’ Choice Visual Arts: Mat Collishaw,” The Guardian, December 1990, p. 34.  
 
1989  

The Illusion of the Visible, Italy  
 
1989  

Bulloch, Angela, “Freeze,” Art & Design Magazine, vol 3/4, 1989, pp. 52-53.  
Modern Medicine, London  
 
1988  

Jeffrey, Ian, Freeze, London.  
Craddock, Sasha, “Freeze, The Fast Dockland Train to Simplicity,” The Guardian, London, September 13, 
1988.  

 

Biography

Selected Solo Exhibitions
2019
  • Mat Collishaw: Urban Legends, Paul Stolper, London, UK
2018
  • Mat Collishaw: The Grinders Cease, Blain Southern, Berlin, Kreuzberg, Berlin, Germany
  • Mat Collishaw: Standing Water, Galerie Rudolfinum, Prague, Czech Republic
  • Mat Collishaw: Night Hunter, Robilant+Voena, St. Moritz, St. Moritz, Switzerland
  • Mat Collishaw: Albion, Gary Tatintsian Gallery, Moscow, Russia
2017
  • Mat Collishaw: Thresholds, Somerset House, London, UK
  • Mat Collishaw: The Centrifugal Soul, Blain Southern, London, Mayfair, London, UK
2015
  • Mat Collishaw, The New Art Gallery Walsall, Walsall, UK
2014
  • Mat Collishaw, Patricia Low Contemporary, Gstaad, Gstaad, Switzerland
2013
  • mat collishaw, Bass Museum of Art, Miami Beach, Miami, Florida, USA
  • Mat Collishaw: Afterimage, ARTER, Beyoglu, Istanbul, Turkey
  • Mat Collishaw: This Is Not An Exit, Blain Southern, London, Mayfair, London, UK
2012
  • Mat Collishaw: Sordid Earth, GAGPROJECTS, Adelaide, Australia
2010
  • Mat Collishaw: Shooting Stars & The Garden of Unearthly Desires, Void, Derry, UK
  • Mat Collishaw: Creation Condemned, Blain Southern, London, Mayfair, London, UK
  • Mat Collishaw, British Film Institute, Southbank, London, UK
2009
  • Mat Collishaw: Hysteria, Freud Museum, London, UK
  • Mat Collishaw, Haunch of Venison, Berlin, Berlin, Germany
2008
  • Mat Collishaw, Analix Forever, Geneva, Switzerland
  • Mat Collishaw, Analix Forever, Geneva, Switzerland
Selected Group Exhibitions
2021
  • A Collection without Boundaries, GAM, Galleria Civica d’Arte Moderna e Contemporanea Turin, Torino, Italy
  • Glasstress. Window to the Future, State Hermitage Museum, St. Petersburg, Russia
  • UnNatural History, The Herbert Art Gallery & Museum, Coventry, UK
2020
  • Flowers of Romance |||, White Conduit Projects, Islington, London, UK
  • Group Exhibition, 1/9 Unosunove, Rome, Italy
  • Tales From The Colony Rooms: Art And Bohemia, Dellasposa, London, UK
  • Inspiration: Contemporary Art & Classics, Ateneum Art Museum, Helsinki, Finland
  • Humanimalismes, Topographie de l’Art, Paris, France
  • Songs in the Dark, Tanya Bonakdar Gallery, New York, Chelsea, New York, USA
2019
  • 24/7, Somerset House, London, UK
  • A Trick Of The Light, Grundy Art Gallery, Blackpool, UK
  • Summer Exhibition 2019, Royal Academy of Arts, Mayfair, London, UK
  • In the Shadow of Forward Motion, Zabludowicz Collection, London, London, UK
2018
  • Through The Looking Glass, The Cob Gallery, London, UK
  • Bridgeman Editions & The House of Fairy Tales, Herrick Gallery, Mayfair, London, UK
2017
  • We Are Not Alone, Athr Gallery, Jeddah, Saudi Arabia
  • Enjoy: Art meets Amusemen, Chiostro del Bramante, Rome, Italy
  • Into the Weeds, North Dakota Museum of Art, Grand Forks, North Dakota, USA
  • The Clockwork Garden, The Bowes Museum, Durham, UK
  • Creating the Countryside: Thomas Gainsborough to Today, Compton Verney, Warwickshire, UK
  • Naturalia, Kasmin Gallery, New York (293 10th Av), Upper East Side, New York, USA
2016
  • Daydreaming with Stanley Kubrick, Somerset House, London, UK
  • Now You See Me, TJ Boulting, Fitzrovia, London, UK
2015
  • The Milky Way 2, Studio Sales di Norberto Ruggeri, Rome, Italy
  • How to Construct a Time Machine, Milton Keynes Gallery, Milton Keynes, UK
2014
  • Lettre C, Livres D’artistes et Editions Limitées, Galerie Eva Meyer, 3e, Paris, France
  • The Bigger Picture: Work from the 1990s, Tanya Bonakdar Gallery, New York, Chelsea, New York, USA
2013
  • Home, Land and Sea: Art in the Netherlands 1600-1800, Manchester Art Gallery, Manchester, UK
  • The Nature of the Beast, The New Art Gallery Walsall, Walsall, UK
  • Ennemi Public – Group Show, Danysz Gallery, Paris, 11e, Paris, France
  • INSTRUCTIONS – TILT TO AND FRO / Lenticular Prints 1967- Present, Paul Stolper, London, UK
2012
  • Plus Art Projects at The Mayor’s Parlour, Plus Art Projects, London, UK
  • Black Light, Galerie Vanessa Quang, 3e, Paris, France
  • THE MECHANICAL HAND – 25 years of printmaking at Paupers Press, Piano Nobile, Kings Place, London, UK
  • Thomas Scheibitz & Mat Collishaw, Tanya Bonakdar Gallery, New York, Chelsea, New York, USA
2011
  • 12th Istanbul Biennial 2011, International Istanbul Biennial, Istanbul, Turkey
  • Ron Arad’s Curtain Call, Roundhouse, London, UK
  • Otherworldly: Optical Delusions and Small Realities, MAD, Museum of Arts and Design, Midtown, New York, USA
  • Charles Matton: Otherworldly:an Exhibition Exploring the Art of the Diorama, All Visual Arts, London, UK
2010
  • Afterlife, Fitzwilliam Museum, Cambridge, UK
  • Mat Collishaw: Magic Lantern, V&A London, South Kensington, London, UK
  • The House of Fairy Tales, Harris Museum & Art Gallery, Preston, UK
  • 20 Years Already!, Art Bärtschi & Cie, rue du Vieux Billard, Geneva, Switzerland
  • Michael Craig-Martin: Art, Galerie Haas & Fuchs, Charlottenburg, Berlin, Germany
  • Fall Out: War and Conflict in the British Council Collection, Whitechapel Art Gallery, London, UK
  • Mat Collishaw, Tracey Emin & Paula Rego: At the Foundling, The Foundling Museum, Bloomsbury, London, UK
2009
  • The House of Fairy Tales: A Portfolio Made by Artists, The New Art Gallery Walsall, Walsall, UK
  • Eat Me – Drink Me, The Goss-Michael Foundation, Dallas, Texas, USA
  • A New Perspective, Hunterian Art Gallery, University of Glasgow, Glasgow, UK
2008
  • Feminae, Art Bärtschi & Cie, rue du Vieux Billard, Geneva, Switzerland
  • Maddox Arts Summer Show, Maddox Gallery, London (Maddox Street), Mayfair, London, UK
  • Viva Lolita, Maddox Gallery, London (Maddox Street), Mayfair, London, UK

Subscribe to Our Newsletter


© PLC Gstaad GmbH. All rights reserved.